Campari – rudá vášeň, kterou ženy milují

Za svůj úspěch vděčí hlavně své rubínové barvě, díky které je Campari již více než 150 let symbolem vášně a nespoutanosti. Za tu dobu si vydobyl své místo v srdcích mnoha žen, ale i barmanů, kteří z něj míchaní populární koktejly.

 
Láhve Campari

© Davide Gruppo Campari-Milano S.p.A 2004

Kdo by neznal slavný hořko-sladký bylinný likér jménem Campari. Většina pak také ví, že se zrodil v Itálii. Zvláště muži by pak měli vědět, že je oblíben hlavně u jejich něžnějších poloviček. Jak je to ovšem s historií Campari? Jak se Campari vyrábí? A v jakých koktejlech bychom Campari nejčastěji našli? Odpovídáte-li minimálně jednou záporně, pak se vám rozhodně vyplatí číst dále.

Začněme tím, jak se likér Campari vlastně vyrábí

Právě s výrobou Campari se vám jako první zmíníme záměrně, neboť budeme s výkladem velmi rychle hotovi. Podobně jako u jiných likérů je totiž jeho výrobní postup pečlivě tajen. Jisté je jen málo. Tedy, že mezi základní suroviny patří voda, alkohol a směs bylin, koření a ovoce. Různé zdroje pak uvádějí různá čísla ohledně druhů bylin a ovoce, které se pro výrobu Campari používají. Údajně je mezi nimi bylina cascarilla a citrus chinotto. Známý je rovněž původ sytě rudé barvy. Ta pochází z přírodního barviva karmínu, který je získáván drcením hmyzu. Konkrétně se jedná o červce, jehož tělo je tohoto barviva plné. Campari Group si dnes karmín dokonce sama vyrábí.

Přes 150 let dlouhá historie

Campari - reklamní plakát

© Davide Gruppo Campari-Milano S.p.A 2004

Ano, je tomu skutečně tak. První Campari bylo opravdu vyrobeno již v roce v 1860 v italském městě Novara. Tvůrcem Campari byl místní hostinský a lihovarník Gaspare Campari, který svůj nový likér pojmenoval skromně po sobě. Výhodná poloha Campariho podniku Caffé Campari zapříčinila bleskový úspěch tohoto aperitivu napříč městem a posléze celou Itálií. Na začátku 20. století začíná společnost Campari Group pomalu expandovat i na další trhy, z počátku hlavně do francouzského Nice a později i do zámoří.

Po více jak 150 letech od uvedení na italský trh se dnes Campari vyváží do více než 190 zemí světa. Za úspěchem Campari vedle jeho unikátní barvy i chuti jistě stojí také dobrý marketing. Kalendáře s motivy Campari, plakáty i televizní reklamy, z nichž na jedné se podílel dokonce slavný Federico Fellini, jistě pomohly utvářet nynější exkluzivní image značky.

Campari v koktejlech i se sodou

Sklenka Campari

© Davide Gruppo Campari-Milano S.p.A 2004

S Campari se velmi často setkáme v míchaných nápojích. Jeden z nich vytvořil dokonce sám Gaspare Campari. Je jím koktejl Americano, na němž je paradoxní hlavně jeho název. V době, kdy ho Gaspare Campari poprvé umíchal, totiž ještě v Americe téměř nikdo nevěděl, co nějaké Campari vůbec je. Dalším o trochu mladším, přesto oblíbeným koktejlem, kterého je Campari součástí, se nazývá Negroni. S prvně zmiňovaným má koktejl Negroni mnoho společného hlavně co se týče použitých ingrediencí.

Vedle koktejlů se samozřejmě pije Campari také samotné, nejlépe dobře vychlazené. Běžné je také podávání se sodovkou, méně pak třeba s vínem nebo šťávou z citrusů. Jak si však Campari vychutnáte, necháme na vás. Nezapomeňte však na jedno. Likéru Campari se přezdívá red passion, tedy rudá vášeň. Nechte se jím proto bez ostychu uhranout.

Štítky:  
 
Názory a komentáře
Pijme s rozumem!
Top

kopie-souboru-hp_licence289_hospoda_1920x500